lördag 31 januari 2009

Jag har frankrike i min skalle


"Oui la vie, c'est l'amour
Et l'amour, c'est la vie.
Pas de vie, sans amour.
Pas d'amour, sans la vie.
Notre vie pour l'amour,
Notre amour pour la vie.
Mon amour, tu es ma vie."
La vie - Edit Piaf

Jag är i Stockholm, jag befinner mig i Skärmarbrink, men jag tänker på franska. Så snurrigt!
Hade en underbar kväll med töserna, middag på Bröderna Olsson och sväng på Debban. Tyvärr har jag förlagt min kamerasladd så inga foton på ett tag. Mina kedjor om halsen har bildat en förening, och jag drömmer om luftiga fluffiga franska läckerheter.

Ikväll ska här bjudas på hemmasushi, kanske borde jag langa upp en flaska saki på bordet. Stockholm bränner på mina läppar men jag vill ha lite till, innan jag far tillbaka till mitt tuskulum, få en kram, få en ordvits.

Promenad till Söder vankas, måste snöra skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar