tisdag 6 januari 2009

Eld



Idag har det varit stora elddagen på Finsbo. Pappa, syster å Baski fanns på plats.
Så skönt att få vara ute en hel dag.
Syster hade med sig Molly, som visst behövde springa av sig lite. När glöden tittade fram åkte sojakorvarna på pinnarna och den rostade löken försvann ner i Mollys gap. Jag följde med Baski till Bovall och nu är vi i bakartagen. Det är sällan han bjuder på hembakat trots sin bagarutbildning.



Jag tappade lite av min energi idag, eller snarare elden slukade den, hoppas att jag hittar den igen, för jag måste få skriva mer,mer,mer.

Har fler nya karaktärer i mitt huvud som ber om att få plats på raderna. Jag kan inte fatta att jag känner mig så låst i mitt skrivande, vill bara få ro och ett härligt flyt på orden. Just nu känns det ganska meningslöst (ha, vitsigt skulle Baski sagt) Orka, inga fler ordvitsar, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar