måndag 12 januari 2009

Att hitta den rätta knappen


Skriver väldigt bra när jag är på Glasberget AB (hemma hos Vicky & Ellie). Har spenderat hela eftermiddagen här nu, och är inte ett dugg sugen på att kasta mig ut i regnrusket igen.

Dagen började helt fel, hade ställt klockan på nio, men inte var min kropp redo att stå upp då inte. Inte när halsen svider och huvudet är segt. Försökte läsa lite, städa, söka jobb, men kändes tomt.






Lagade grönkålsoppa och rotade fram knappar till Vicky, hittade nämligen en hel knappgömma hemma, och sedan mötte jag regnet.

Tove ringde idag och jag blev påmind av tidigare vardagliga ljud, tunnelbanan, åh, vill dit nu och hälsa på alla mina vänner. Känns helt absurt att jag inte har varit där på så länge.

Var är mina pengar och min hälsa?
Blir så frustrerad, oengagerad och tråkig när jag mår så här. Det är inte jag.

Nu ska jag locka Vicky till affären, för jag vill ha äppelpaj med vaniljsås.

1 kommentar:

  1. Uptäckte din fantastiska blogg idag - samma dag som jag gjorde entré på den.
    Läste på Wiki att sorkar har hår på svansen, det låter sympatiskt, civiliserat.
    Kram Tove, från din vän i norr.

    SvaraRadera