söndag 11 januari 2009

You´re a big girl now

Trött på att hosta, trött på att ha seg massa i skallen, trött på tomma ord och löften, trött på rensat konto. Men jag lever, överlever och jag skriver igen, och jag har vunnit ett vad. Känner mig starkare. Vill mer. I´m a big girl now.

Igår var jag hos Petra på Söders höjder igen, Marie var där för att festa loss på spritcider, tyvärr blev hon snabbt trött på oss, och slumrade till en stund under hello kittyfilten. Vi andra spelade gäster med gester och Med andra ord. Det gick ganska hyfsat, för de flesta. Vi lärde oss lite nya fakta, som att Mumintrollen bor i Helsingfors ( källa SnyggHenke), och att hästar är ett mindre djur ( källa se ovan). Japp!

Idag har jag sett på Walk the line, blir aldrig trött på den, med Baski som mest låg och sov. Han festade loss igår, vilket innebär att jag vann vadet om att hålla sig nykter längst! Inte så svårt om man verkligen vill. Imorgon ska jag försöka styra upp en lunch med Kakan, städa och skriva. Skulle inte ha något emot att bli frisk med, för jag vill börja träna. Har fortfarande inte rullat ut yogamattan jag fick i julklapp.

Nu ska jag läsa och drömma om Paris.
Stora kramen
Krudden
Bilderna är från Glasberget AB, i ett kreativt ögonblick med Vicky bakom symaskinen och Alma nyfiken på Dylan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar