onsdag 14 januari 2009

Man är vill ingen tungus


Uppe tidigt, in med linser, på med make, vira halsduken flera varv, ut, 5 kliv, känner mig redo, snygg, höfterna vickar, 10 steg, wooops!, glider, ner i backen, på knä med båda händerna i backen, tack! ligga kvar och skratta åt eländet?, vill ha någon att dela det med, men gatan var tom på vittnen, upp igen, fortsätter isgatan ner, försiktigt, framme. rycker i dörren, flyttat säger lappen. Ha, mer isgatan, ökar tempo, saktar in, södra hamngatan - ett steg framåt två tillbaka, isprinsessa på väg mot förnedringens högborg.


En tår, förstående blick, ut, snabb skrinare, hemma, väska, flyt, tåg ut ur stan. Storstad, tusen Mollykyssar.
Msn säger hej! tjugo minuter korsvägen, kasta in hund i vagn, kram, kul att ses, lång, lång promenad (utan is), prat,prat, skönhetsalong för män? fransk bulldog i kofta, kaffe, påtår. djupt samtal, en bra vän?
Hund på vagn igen, Molly raggar upp popkillar, fy!
solhälsning, planka, stående hund, krigare, avslappning.........zzzzz




1 kommentar:

  1. Ja någon borde sponsra vårt behov av fest och socitetsliv. jag måste komma ut annars dör jag av sällskapslust! Har nya partyoutfits som behöver ut och rastas.

    Stackars gumman som ramlade på isen! Jag hade skrattat bort det med dig om jag varit med. Det är ju inte roligt att ramla, men desto roligare att se på. Skadegläden är den enda osv... Känns det skönt att vara i gbg? Kvar över natten?

    xoxo Vickie

    SvaraRadera