fredag 23 januari 2009

En dag som alla andra



Gårdagen blev inget mer än soffhäng. Såg Sleepy Hollow med sis. Hon har ju Johnny Depp dille, fick säkert 6 dvd utav mig i julklapp, sedan fastnade jag framför datorn en timme, två eller tre. Skulle luncha idag, men någon sov, sov och sov ännu lite längre. Så jag har bara roat mig med Molly.

Längtar till nästa vecka, har bestämt för att ta mig upp till Stockholm. Har redan börjat pussla ihop ett schema med allt jag vill göra och alla jag vill träffa. Nästa fredag ville att så många som möjligt vill hänga med till Bröderna Olsson.

Snart ska jag och Molly sätta oss i bilen till Uddevalla. Fort hem, sedan blir det äntligen biobesök. Längtar efter att få se Gael Garcia Bernal på vita duken igen.

Resten av helgen ska jag tillägna åt kreativiteten. Vore undebart om jag kunde få ordning på alla meningar, lösa stycken och tokiga formuleringar.

Ska rota fram bästa författarkostymen och bara skriva, skriva, skriva tills jag tappat alla mina naglar.

V har kanske ett jobb på gång, på dagis/fritids, vore toppen att få lite inspiration från barn. Det är ju alltid de som sitter inne på de bästa orden och funderingarna om livet.

Jag har insett att jag har väldigt dåligt minne av min barndom. Från när ska man egentligen minnas? Det mesta är suddigt, vet inte om det är mina minnen eller sådant min familj berättat för mig. Ibland kan jag minnas dofter starkare, jag vet hur det luktade på dagis och jag minns hur min första mylittle ponny hade en plastig godisdoft.

Nu måste jag åka....

kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar