söndag 18 januari 2009

Back in black


Gårdagens soundtrack dök upp i min skalle när jag gick Ånäsbacken upp, jag är tillbaka, I´m back in black.
Kände mig euforisk.
Fikade med Elina och Martin, insåg hur längesedan jag var i Stockholm. Lovade att komma upp snart.

På tåget hem lyssnade på Back in black mer än åtta gånger. Var laddad för kvällen när jag rullade in på stationen. Försökte ta en sovis, men det kröp i kroppen, ville ta på mig nya tröjan, ville lägga eyeliner. Sprang nästan till Glasberget.

Kvällen blev Kullgrens, och blondiernas. Underbar kväll, med underbara vänner. Tack!

Vaknade med full mundering, och ett missat samtal. Strax efter kom Baski med Lukas, precis vad jag längtat efter, bakisdag i bilen.
Hamnade en sväng på Jilles antik, allt var så vackert i mina fortfarande onyktra ögon.
Såg en teservis som jag bara måste ha, men vi får väl se om den är lika vacker i helt nyktert tillstånd.
Blev sugen på räkmacka, mos med kebabsås, coca-cola, fanta. Ah, tänk vad bakfyllemagen är kräsen.

Nu ska här göras rotsaksgratäng.

Kärlek till allt och alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar