onsdag 18 februari 2009

Saabs vara eller inte vara känns ungefär som mitt liv just nu...







































Aaaaaha, kom att tänka på en sak Bräcken sa till mig i fredags. " Vi har det rätt bra ändå, tänk på att vi får skrika hör högt vi vill hemma" Så skrik Sara, skrik!!

Ja, Saab, vad ska jag säga. Inte riktigt nödvändigt att blåsa liv i något som vi helst vill släcka. Jag menar vi behöver inte mer bilar. Det finns annat att lägga pengar på. Här nere i hamnen står det flera rader med nya bilar som inte är på väg någonstans. Skapa nya jobb istället som gör människan gladare och framtiden mer meningsfull.

Jag har haft en jobbig dag, behöver inte säga mer än så, men det är lite lugnare nu. Har sovit, läst poesi och inte dammsugit. Ska nog fortsätta med det tills jag somnar igen.

Jag behöver bara få lite lugn och ro med mig själv. Sätta upp en lapp "URSÄKTA RÖRAN, JAG BYGGER OM"

Orkar inte ha det så här mer, orkar inte bråka, med varken mig själv eller med dig. Jag vill njuta av att vara vid liv, levande. Vill få skratta åt de små sakerna, gråta åt det banala, dansa med den enbente, sjunga med den tondöve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar