torsdag 12 februari 2009

Jacques Tati och Gröna madame

Gårdagen bjöd på en promenad till museet med mor. Det var en utställning med tavlor av konstänären Bengt Andersson. Han gjorde under sin levnadstid bland mycket annat en utställning tillägnad Jaques Tati. En fransk regissör och skådespelare.

Var annars ganska rastlös, det kröp i kroppen trots att jag av högst av allt bara ville få läsa mina böcker. Sprang upp på vinden. Rotade lite. Hittade min, sedan länge glömda och gömda, bokmärkssamling. Fastnade en stund men kylan tvingade ner mig under filten igen. Fann lite ro tillsist framför Sex and the city filmen. Ljuvligt tjejsnack och härliga utstyrslar, men läskigt lyckligt slut.
Var irriterad när jag skulle sova lyckades läsa några rader i Orkanpartyt innan jag slumrade.

Vaknad åtta idag. Upp ur sängen vid nio. Drack kaffe och läste mer Orkanpartyt. Och snart blir det nudlar, tantsnack och Torp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar