onsdag 25 februari 2009

Så jag somnar om...

Hade tänkt ta en promenad, men solen svek, så jag sov.
Hade tänkt söka det där jobbet, men fann inget självförtroende, så jag somnade om.
Hade tänkt skriva den där raden, men bläcket tog slut, så jag sov till 16.40.

Jag har sovit idag. Är det valarnas fel? Hade svårt att somna in till sången. Deras prat fick mig att börja tänka mer. På valarna - vad säger de? Hittar de varandra? De låter så sorgsna. Sedan var hjärnan i full gång. Var tvungen att gå upp och varva ner. Minns inte hur och när jag somnade men det var inte till valarna.

Nu lyssnar jag på Muddy Waters och funderar på att se klart den ryska komedin jag slängde på förut. Något skruvad, men det var skönt att höra ryskan igen. Saknar språket. Saknar kanske till och med människorna. lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar