måndag 23 februari 2009

Knubbsälar och mammakläder



















Fick en helt underbar överraskning idag. Petra hade tagit ledigt och jag fick äntligen hänga med henne. Lunch, loppis och bilspaning hann vi med. Petra går i köpabiltankar, och vi lärde oss att vitmetallic är otroligt hett just nu, och vi kunde inget annat än att hålla med. gammelvitt - nej! Nya metallicvita - fräscht!! Ha,ha. Fick mig att vilja ta det där F****** körkortet nu.

Loppisen bjöd på knubbsälar, gråa träskor, underbara slipsar och inte tillräckligt med cash. Men när jag kom hem tog jag en rajd på vinden för att fylla dagens behov av gamla kläder och ting. Sprang på mina glömda porslinsdjur, mammas mammakläder och barnböcker från en svunnen tid. Så nu har jag att göra ett tag. Hm, mammakläderna var så härligt 70-tal att jag nästan ville bli gravid på stört. Vågade inte tjuvkika i kartongerna märkta Babykläder då hade väl den där biologiska klockan slå på sin värsta alarmsingal.

Var ute på landet igår. Det var fantastiskt ljus och jag fota som en galning. Tyvärr har jag lite trångt om utrymme just nu på knähunden. Men ska försöka sortera och rensa så att jag får plats med nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar