tisdag 17 mars 2009

Blå himmel

Fantastiskt, här har jag tjatat om vackert väder, och när det väl kommer har jag ingen lust att gå ut.
V och jag tog oss genom den grå massan ner till Götet igår för att lämna in hennes arbetsprov. Sedan drack vi kaffe på IKEA och köpte oss varsin mysig mus, eller var det gosig mus. Det roligaste på roadtripen var att vi vände på vägen för att rädda några starkcider som vi spana in vid vägkanten. Bilen och min väska luktar nu päronjäst. Och de 5 burkarna vi lyckades rädda var jag tvungen att hiva imorse när jag hittade dem pysande i diskhon. Vet inte hur det kom sig att vi skulle spela hjältar, eller bara desperata fjortisar?

Jag har tusen nya manus i huvudet, det ända som fattas är att jag ska få ro att skriva. Det är som om min hjärna och mina fingrar inte riktigt har kopplats ihop. De kanske behöver en scartsladd?

1 kommentar: