tisdag 26 maj 2009

Ny asfalt


Det bästa med att spendera lite tid i sjukhussängen är att man lär sig att gå upp tidigt. Tror inte jag kan vakna senare än nio nu. Idag kom jag upp redan innan sju och kände mig pigg!





Jag jobbade igår igen, och det gjorde mig gott. Tänker inte så mycket, utan flyter bara med och känner mig nyttig och inte det minsta stressad, så skönt. Ska jobba mån-onsdag ett tag nu. Ganska lagom.

Känner mig lugnare när jag är ensam nu. Pysslar, skriver och läser och försöker att få saker gjort. Och får inte panik om jag inte lyckas.

Jag är dålig på att svara i telefon fortfarande, känner mig inte riktigt redo. Är rädd för att bli tyst och känner mig meningslös.

Känner också att det jag skriver bara är tomma ord, men antar att syftet finns där, så länge bläcket syns lever jag kanske man kan säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar